۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۳۵

20 آبان تاریخ آغاز به کار رادیو کتاب

20 آبان تاریخ آغاز به کار رادیو کتاب

مدیر رادیو کتاب گفت: رادیو کتاب با شعار «جایی بین جوانان ایران» از 14 آبان پخش آزمایشی و از 20 آبان، همزمان با هفته کتاب، فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا ولیان، مدیر رادیو کتاب در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از رویکردهای این رادیو را پرداختن به موضوع نمایشگاه کتاب دانست و گفت: بخش ویژه‌ای در این رادیو برای حمایت و پشتیبانی از نمایشگاه‌های کتاب پیش‌بینی شده است.

ولیان افزود: این رادیو در سه حوزه اصلی تالیف کتاب، نشر و  کتابخوانی در قالب‌های رسانه‌‌ای مختلف برنامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از برنامه‌های زنده و تولیدی سایر شبکه‌ها مانند چراغ مطالعه، پیشخوان و گنجینه که با صبغه دینی در رادیو معارف در حال پخش است استفاده می‌شود. توجه به حوزه‌های فصه، رمان، دفاع مقدس و کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های رادیو کتاب خواهد بود.

همچنین در سلسله بحث‌های تخصصی با عنوان مغرب اندیشه به موضوع غرب‌شناسی پرداخته می‌شود و اهتمام به کتاب‌شناسی هنر و رسانه و نیز تالیفات قومیت‌های مختلف ایران از دیگر برنامه‌های این رادیو است.

در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اعلام حمایت همه‌جانبه وزارت متبوعش از رادیو کتاب، راه‌اندازی این رادیو را پاسخی در خور به یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: سیاست‌های کلی نظام و رهنمودهای معظم‌له باید مبنای کار و فعالیت در رادیو کتاب باشد.

سیدمحمد حسینی همچنین با برشمردن برخی رویدادهای حوزه کتاب و کتابخوانی همچون جوایز کتاب فصل، کتاب سال، جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی در وزارت ارشاد، از وجود ظرفیتهای فراوان در این وزارتخانه برای حمایت از رادیو کتاب خبر داد و بر ضرورت ایجاد تنوع و جاذبه در برنامه‌های رادیوی یاد شده تاکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت معرفی آثار و تالیفات بزرگان و عالمان دین و نیز مفاخر فرهنگی در رادیو کتاب افزود: کارهای برخی موسسات فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی مانند موسسه نهج‌البلاغه و یا موسسه میراث مکتوب که در زمینه نسخه‌های خطی فعالیت‌های ارزشمندی دارد باید در این رادیو تبیین و معرفی شود.

وزیر ارشاد همچنین بر لزوم طراحی قالب‌های مناسب و متنوع رسانه‌ای در برنامه‌های رادیو برای معرفی کتاب‌های تحول‌آفرین و اثرگذار، معرفی و ترویج الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری، آسیب‌شناسی حوزه نشر و کتاب و پرداختن به موضوع نقد کتاب تاکید کرد.

حسینی در پایان، استفاده رادیو کتاب از ظرفیت‌های رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و همکاری خبرگزاری کتاب ایران، وابسته به وزارت ارشاد با این رادیو را خواستار شد.

در این دیدار علی اسماعیلی، سرپرست معاونت فرهنگی، منصور واعظی، دبیر هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی و علی شجاعی صائین، مدیرعامل خانه کتاب حضور داشتند.

کد خبر 1727412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha